lørdag 6. november 2010

Quiltemøte på torsdagen skulle vi flette julestjerner. Den til høgre blei laga torsdagskvelden og den til venstre laga jeg nå i kveld. Stjernene ligger på ett lite brett som kan strykes fra på denne siden og snur jeg det kan jeg skjære fra den siden. Veldig grei og ha med på quiltemøter og kurs med ett litte strykejærn.
 På quiltemøte for 1mnd siden skulle vi lære og sy sammen tepper eller andre ting lettvindt. Her er framsiden på prøvelappen. Sømmene er ett utvalg fra symaskina mi. Lappene er ikke reinskjærte,derfor litt skakke.
                                       
 Her er baksiden av prøvelappen. Litt feil har jeg gjort, som dere ser.Oppdaget att jeg burde ha sydd ned lukkekanten før jeg sydde på ny den ene siden. Her har jeg tatt di ned med knappenål for og vise hvordan det skal være. Den første feilen jeg gjorde som dere ser er att jeg hadde på lukkekant på to av lappene som sku henge sammen. Den feilen ser dere på bamselappen og den over.Lappene er ikke rein skjært så derfor er det litt skakkt her og der.

1 kommentar:

  1. Så flotte quilter du har laget. (Heter det det?) Likte godt både julestjernene og teppet.

    SvarSlett